Příběh značky
Příběh značky Prokop & Brož se začal psát na konci roku 2011. V jednom z posledních teplých dní toho podzimu bylo možné potkat na zahrádce hospody U Pinkasů nesourodou trojici lidí. Prvním z nich byl extrovertní metalista, fajnšmekr na kvalitní alkohol a také chodící encyklopedie hodinářského umění a řemesla – ikona hodinářské novinařiny v Čechách – Jan Lidmaňský.
Druhým byl nenápadný skromný mistr hodinářského řemesla, správce mechanických věžních hodin na Václavském náměstí Martin Brož, který už si vysloužil uznání za několik povedených zakázkových solitérů.
S lehkým zpožděním dorazil ještě Jan Prokop, kterého si většina milovníků náramkových hodinek spojí s dlouholetým působením ve společnosti ELTON hodinářská, a.s., vyrábějící hodinky značky PRIM. Avšak i do této firmy ho původně dovedla touha realizovat možnosti průmyslového designu jeho studia Creative Services, s.r.o., které zakládal spolu s jednou z nejvýznamnějších postav současného designu Michalem Jelínkem. Jeho jméno v tomto úvodu není zmíněno náhodou, protože jeho vliv se táhne pozadím celého projektu hodinek Kupka jako červená nit.
Za tímto setkáním stála vize Jana Lidmaňského spojit všechny skutečné české a moravské výrobce náramkových hodinek k realizaci unikátního projektu – kazety, která by obsahovala ty nejlepší hodinky každého z nich. Kazety, která by byla vizitkou českého hodinářského řemesla k roku 2012. Kromě zmíněných osobností oslovil Lidmaňský i Luďka Seryna, Ondřeje Berkuse a Martina Weicherta.
Nakonec se projekt z mnoha důvodů nerealizoval. Tím nejvýznamnějším byl náhlý skon Martina Weicherta – nadějného hodináře/designéra, který se dokázal dívat na hodinky jako na umělecký objekt, a také takové vyrábět. Perfekcionista, který se snažil myslet na každičký detail svého produktu.
Projekt se tedy neuskutečnil, ale mezi Martinem Brožem a Janem Prokopem zůstalo zaseto semínko přátelství, respektu a chuti spolupracovat. A první možnost pustit se do společného projektu se naskytla hned vzápětí.
Dne 22. listopadu oslovilo firmu Creative Services, s.r.o., patřící Janu Prokopovi, marketingové oddělení společnosti Plzeňský Prazdroj, se zájmem o vytvoření designu unikátních exteriérových hodin, blízkých svým charakterem orloji. Orloji, který měl přispět ke zviditelnění 170. výročí založení světoznámého pivovaru.
Stalo se tak na základě dřívější spolupráce na designu výčepního stojanu – „Pípy“ – s prosvětlenými logy točených piv a s dochlazováním piva až ke kohoutu. Tento projekt ukázal, že řešení Creative Services je nejen designérsky kreativní, ale i komplexně promyšlené tak, aby bylo možné projekt efektivně realizovat a následně provozovat. Navržený výčepní stojan se tak za poslední léta stal jedním z charakteristických prvků korporátní identity Plzeňského Prazdroje.
Obraťme ale pozornost k „pivnímu orloji“. Jeho realizace byla vítaným projektem, který otestoval schopnost spolupráce mezi Janem Prokopem, jeho designérskou firmou Creative Services, s.r.o. a nezávislým hodinářem Martinem Brožem a skupinou jeho přátel, výjimečných řemeslníků. Všem těmto lidem šlo nejen o uspokojení prestižního zákazníka, ale především o úspěšnou realizaci zajímavého hodinářského díla. Snad i proto se orloj, navzdory neuvěřitelně krátkému termínu, podařilo realizovat! Po počátečních nezávazných diskusích dostal projekt definitivně zelenou až 3. února 2012, 76 dní před svým plánovaným spuštěním do provozu. Právě na 19. dubna připadl začátek 170denního odpočtu oslav 170. výročí vzniku Plzeňského Prazdroje.
Je zřejmé, že práce na díle, které nelze jednoduše poskládat z nakoupených komponentů, lidi stmelí, zvlášť když není prostor pro jakoukoliv chybu. Tak se také stalo v případě Jana Prokopa a Martina Brože.
Další zlom, který jen potvrdil profesionální i lidské setkání těchto dvou individualit, přišel na přelomu října a listopadu 2012. V té době ukončil Jan Prokop své dlouholeté úspěšné angažmá ve firmě ELTON hodinářská, a.s., a dal přednost perspektivě několik měsíců hýčkané vize nově budované hodinářské značky Prokop & Brož, která by profitovala z kombinace jeho designérských, marketingových a obchodních zkušeností a hodinářské zručnosti Martina Brože. Ten si dokáže poradit s nejedním složitým technicko-technologickým problémem, i když zrovna nemá po ruce nejmodernější počítačové a strojní vybavení.